11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İki ülkeyi ( devletler ve devlet kurumları düzeyinde) liberal demokrasiyi esas alarak karşılaştırır
  • Karşılaştırmalı siyaset yöntemini liberal demokrasiyi esas alarak karşılaştırdığı iki ülke için tanımlar
  • Karşılaştırmalı yöntemde karşılaştırma terimini tanımlar ve uygular ( içsel tutarlılık kriteri)
  • Karşılaştırmalı yöntemde hipotez, değişkenler, birincil ve ikincil araştırma sorularını tanımlar ve uygular (içsel tutarlılık kriteri)
  • Karşılaştırmalı yöntemde akademik ve akademik olmayan literatürü kullanır (dışsal tutarlılık kriteri)
  • Aşağıda belirtilen kurallara uygun olarak akademik standartlara uygun araştırma metinleri oluşturur
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
Siyaset ve Hükümet
Küresel Bağlamında Devlet
Demokrasi
Otoriter Yönetim
Dersin planı ve içeriğinin tanıtımı. Ders kaynakçasına ve ders kitabına giriş. Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative government and politics: An introduction, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York.
2 Siyaset ve Hükümet Küresel Bağlamında Devlet Demokrasi Otoriter Yönetim; Öğrencilerin bireysel karşılaştırmalı analizlerine (ICRP) karar vermeleri Okuma: Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative Government and Politics: An Introduction, Seventh Edition, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York, Chapters 1&4. Aşağıdaki listeden konuyla ilgili ikincil kaynaklar. CLO 1
3 Karşılaştırmalı yaklaşım; öğrencilerin bireysel karşılaştımalı analizlerine (ICPR) karar vermeleri, pratik uygulamalar Daniele Caramani, ed., Comparative Politics (Oxford University Press, 2008): Section 1.Okuma: Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative Government and Politics: An Introduction, Seventh Edition, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York, Chapter 5.
Aşağıdaki listeden konuyla ilgili ikincil kaynaklar.
CLO 2
4 Karşılaştırmalı yaklaşım, öğrencilerin ICPR'a karar vermeleri, pratik uygulamalar Okuma: Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative Government and Politics: An Introduction, Seventh Edition, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York, Chapter 5. Aşağıdaki listeden konuyla ilgili ikincil kaynaklar. Öğrencilerin ilgili akademik makaleleri (İngilizce) seçimi; CLO 2
5 Siyaset ve toplum: Siyasi kültür, siyasal iletişim, politik ekonomi;öğrencilerin bireysel karşılaştımalı analizleri (ICPR) ile ilgili içeriğe karar vermeleri, pratik uygulamalar Okuma: Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative Government and Politics: An Introduction, Seventh Edition, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York, Chapters 6 & 8. Öğrencilerin ilgili akademik makaleleri (İngilizce) seçimi; CLO 1, 2, 3.
6 Siyaset ve toplum: Siyasi kültür, siyasal iletişim, politik ekonomi; pratik uygulamalar Okuma: Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative Government and Politics: An Introduction, Seventh Edition, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York, Chapters 6 & 8. Öğrencilerin ilgili akademik makaleleri (İngilizce) seçimi; CLO 1, 2, 3.
7 Siyaset ve toplum: Siyasi kültür, siyasal iletişim, politik ekonomi; analitik raporların teslimi; pratik uygulamalar Okuma: Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative Government and Politics: An Introduction, Seventh Edition, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York, Chapters 6 & 8. Öğrencilerin ilgili akademik makaleleri (İngilizce) seçimi CLO 1, 2, 3.
8 Toplumu Hükümetle İlişkilendirmek: Siyasal Katılım, Seçimler, Seçmenler, Çıkar Grupları ve Siyasal Partiler - Uygulamalar Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative government and politics: An introduction, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York, Chapters 9, 10, 11, 12.
9 Anayasalar ve Yasal Çerçeve, siyasi topluluk tanımları;ICPR üzerine grup tartışması Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative government and politics: An introduction, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York, Chapters 13, 14, 15, 16.
10 Anayasalar ve Yasal Çerçeve: Yargının Bağımsızlığı, Yürütme ve Yasama; ICPR üzerine grup tartışması Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative government and politics: An introduction, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York, Chapters 13, 14, 15, 16.
11 Anayasalar ve Yasal Çerçeve: Yargının Bağımsızlığı, Yürütme ve Yasama; ICPR üzerine grup tartışması Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative government and politics: An introduction, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York, Chapters 13, 14, 15, 16.
12 Anayasalar ve Yasal Çerçeve: Başkanlık Sistemi ve Parlamenter Sistem; ICPR üzerine grup tartışması Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative government and politics: An introduction, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York, Chapters 13, 14, 15, 16.
13 Genel Değerlendirme ve Araştırma Sonuçları Tüm Kaynakça
14 Genel Değerlendirme ve Araştırma Sonuçları Tüm Öğrenci Projeleri
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Hague, R and Harrop, M, 2007. Comparative Government and Politics: An Introduction, Seventh Edition, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York.
Önerilen Okumalar/Materyaller Öğretim görevlisinin power point sunumları. Aşağıdaki ikincil kaynakça: • Kitschelt, H 2010, ‘The comparative analysis of electoral and partisan politics: A comment on a special issue of West European politics’, West European Politics, vol. 33, no. 3, pp. 659–672. • Van Kersbergen, K 2010, ‘Comparative politics: some points for discussion’, European Political Science, vol. 9, no. 1, pp. 49-61. • Caramani, D 2010, ‘Debate on the future of comparative politics: A rejoinder’, European Political Science, vol. 9, no. 1, pp. 78-82. • Van Biezen, I and Caramani, D 2006, ‘(Non)comparative politics in Britain’, Politics, vol. 26, no. 1, pp. 29-37. • Caramani, D 2008, Comparative politics, Oxford University Press, Oxford and New York. • Boncourt, T 2007, ‘The evolution of political science in France and Britain: A comparative study of two political science journals’, European Political Science, vol. 6, no. 3, pp. 276-294. • Kramer, M 2009, ‘Domestic–external linkages and the Cold War in 1953 and 1989: Using international relations theory and comparative politics to explain the end of the Cold War’, The British Journal of Politics and International Relations, vol. 11, no. 2, pp. 205-224. • Wigell, M 2008, ‘Mapping ‘hybrid regimes’: Regime types and concepts in comparative politics’, Democratization, vol. 15, no. 2, pp. 230–250. • Blondel, J 2005, ‘The central role of comparative politics in political analysis’, Scandinavian Political Science, vol. 28, no. 2, pp. 183-191. • Hay, PR and Haward, MG 1988, ‘Comparative green politics: Beyond the European context?’, Political Studies, vol. 36, no. 3, pp. 433-448. • Finnemore, M and Sikkink, K 2001, ‘Taking stock: The constructivist research program in international relations and comparative politics’, Annual Review of Political Science, vol. 4, no. 1, pp. 391-416. • Wiarda, HJ 1998, ‘Is comparative politics dead? Rethinking the field in the post-Cold War era’, Third World Quarterly, vol. 19, no. 5, pp. 935-949. • O’Donnell, GA 2001, ‘Democracy, law, and comparative politics’, Studies in Comparative International Development, vol. 36, no. 1, pp. 7–36. ACADEMIC HONESTY: Honesty and trust are the most fundamental pillars of learning and are necessary foundation for success and academic freedom in a university. Hence, any behavior that jeopardizes the learning environment by violating the rules of academic honesty will not be tolerated or condoned: Violations of academic honesty include but are not limited to: • Cheating or facilitating cheating • looking or attempting to look at another student's answers or allowing others to copy one's answers • copying other student’s in-class or take-home exam answers or letting others use take-home exam answers • using "cheat sheet," pre-programmed calculator if not allowed by the instructor • having someone else prepare the term project or homework or letting others use one’s homework/term project/paper • Assistance of another person in preparation of a tem paper/homework/project if not allowed by the instructor • Taking an exam for another student • Purchasing term projects or homework or other assignments • Signing in place of another student using their name/signature/student id number • Plagiarism • showing the work of another as one's own • Not properly citing an earlier own work • Submitting the same homework/paper/term project in one more one course if not allowed by the instructor • Inaccurately or inadequately citing sources including those from the Internet Violations of academic honesty can result in disciplinary action, as stated in the "Student Disciplinary Rules and Regulation" of the University. http://www.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/13 and http://kariyer.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/81 By enrolling in the University, each student is assumed to have read the rules and regulations regarding academic dishonesty, and lack of knowledge of this policy is not an acceptable defense.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
1
5
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
80
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
Seminer/Çalıştay
1
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
15
    Toplam
118

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010